بلاگ, مطالب آموزشی

کاکتوس نوتو خورشیدی

کاکتوس نوتو خورشیدی با نام علمی notocactus leninghausii  و eriocactus leninghausii یک کاکتوس جذاب و زیبا که بومی منطقه آفریقای جنوبی است.

این کاکتوس در ایران با نامهای دیگری چون توپ لیمویی ، توپ طلایی یا کاکتوس برج زرد شناخته میشود. این کاکتوس در ابتدا به صورت کروی رشد میکند  اما پس از مدتی رشد کروی متوقف می شود و به صورت استوانه ای رشد میکند.اگر تمام شرایط ایده آل برای رشد مهیا باشد تا یک متر و قطر 20تا 30 سانت رشد میکند.در این شرایط ممکن است از کناره ها پاجوش هایی هم رشد کند.

تیغ های نوتو خورشیدی در رنگهای متفاوتی چون زرد،ارغوانی،آجری،قهوه ای و سفید دیده می شوند این تیغ ها معمولا کوتاه هستند اما بعضا دیده شده در نمونه ای خاص بلندتر هستند و جالب است بدانید که این تیغ ها دردناک نیستند.

نوتوئ خورشیدی دارای گونه های مختلفی است

تکثیر : کاکتوس نوتو خورشیدی از طریق بذر و قلمه قابل تکثیر است.

آبیاری : دقت کنید در فواصل آبیاری سطح خاک حتما خشک باشد.در زمستان فواصل آبیاری را بیشتر  کنید همچنین در مکانهایی که از رطوبت بالایی برخوردار است هم آبیاری در فواصل زیادی انجام شود.آبیاری زیاد باعث چوسیدگی ریشه می شود.

نور : به نور زیاد اما فیلتر شده نیازمند است. در نور کم به اصطلاح رشد علفی میکند.

خاک کاکتوس : بهترین خاک برای نوتو خورشیدی خاک کاکتوس با ترکیبی از ماسه پیت ماس و پرلیت است.

کود دهی : در فصل رشد به زور مرتب کوددهی صورت گیرد.

گل دهی : کاکتوس نوتو خورشیدی معمولا زمانی گل می دهد که رشد 20 تا 30 سانتی متری داشته باشد و همچنیت در فصل رشد قرار داشته باشد و سرما را پشت سر گذاشته باشد.

تعویض گلدان : تعویض گلدان بهتر است در فصل گرم انجام شود اما نکته حائز اهمیت این است که هر زمان می توان گلدان را تعویض کرد در صورتی که دقت کنید ریشه هوا نکشد. و هنگام تعض از قارچ کش استفاده کنید.

این محصول و سایر محصولات را می توانید از فروشگاه گلباغ فدک تهیه کنید.

تماس با گلباغ فدک

بازگشت به لیست

مطالب مشابه